Zaznacz stronę

Algi zajmują coraz ważniejsze miejsce w naszej diecie, a ich popularność konsekwentnie wzrasta. W jaki sposób niepozorne wodorosty mogą wpływać na nasze zdrowie? Dlaczego przepisy na dania z ich udziałem cieszą się coraz większym powodzeniem w gronie miłośników zdrowego stylu życia?

Powodów, dla których warto włączyć wodorosty do swej diety, jest wiele. Algi, popularne w kuchniach Dalekiego Wschodu, mają przecież ogromną wartość odżywczą. Są to najstarsze rośliny na świecie, które stanowią wyjątkowo zróżnicowaną grupę. W dietetyce ceni się je ze względu na ich wartość odżywczą, a przede wszystkim za to, iż są one rewelacyjnym źródłem soli mineralnych. Dieta, w której pojawiają się algi morskie, może mieć bardzo dobry wpływ na ogólny stan naszego zdrowia. Wodorosty skutecznie oczyszczają nasza krew, ułatwiają też rozpuszczanie nagromadzonych w naszym organizmie tłuszczów. W zależności od tego, po jakie algi sięgniemy, będziemy mogli przy ich wsparciu dostarczyć do organizmu sporych ilości białka oraz witamin.
Jak korzystać z niezwykłych właściwości wodorostów? Przede wszystkim rozsądnie. Warto pamiętać, że umiar to podstawa. Można często sięgać po algi, warto jednak ograniczać ich jednorazowe spożycie do jednej łyżeczki. Wodorosty pasują do wielu potraw. Świetnie zastępują ryby, dlatego też często ich obecność uwzględniają wegańskie przepisy. Zazwyczaj algi są wykorzystywane są jednak jako dodatki do dobrze nam znanych potraw, takich jak zupy, sosy, sałatki oraz gulasze. Dzięki nim dobrze znane dania nabiorą nie tylko oryginalnego smaku, ale też znacznie zwiększą swą wartość odżywczą.